The Rise of External Actors in Education : Shifting Boundaries Globally and Locally

個数:

The Rise of External Actors in Education : Shifting Boundaries Globally and Locally

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 242 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781447359005
  • DDC分類 379

Full Description

Increasingly, it is not just the state that determines the content, delivery, and governance of education. The influence of external actors has been growing, but the boundaries between internal and external have become blurred and their partnerships have become more complex.

This book considers how schooling systems are being influenced by the rise of external actors, including private companies, non-governmental organisations, parent organisations, philanthropies, and international assessment frameworks. It explores how the public, private, and third sectors are becoming increasingly intertwined. Introducing new theoretical frameworks, it examines diverse sites - including Cambodia, Israel, Poland, Chile, Australia, Brazil, and the United States - to study the role of policies, institutions, and contextual factors shaping the changing relationships between those seeking to influence schooling.

Contents

Foreword - Gita Steiner Khamsi

Introduction - Miri Yemini, Claire Maxwell, Christopher Lubienski

1. Collective parental involvement: an in-between actor - Audrey Addi-Raccah

2. When teachers become the external actor: private tutoring and endogenous privatisation in Cambodia - Hang M. Le and D. Brent Edwards, Jr.

3. Cross-sectoral alliances in charter schools: the role of boards of directors from for-profit and non-profit sectors - Charisse Gulosino and Elif Şişli Ciamarra

4. A communitarian framework for understanding the relations between schools and NGOs - Izhar Oplatka

5. PISA for sale? Creating profitable policy spaces through the OECD's PISA for Schools - Steven Lewis and Bob Lingard

6. Historical reconfigurations of internal/external actors in Danish educational testing practices - Christian Ydesen

7. A short history of external agency involvement within education in contemporary Poland - Mikołaj Herbst

8. New philanthropy in the heterarchical governance of education in Brazil - Marina Avelar

9. Venture philanthropy and the rise of external actors in Australian education - Emma Rowe

10. Power struggle in education policy change: the role of knowledge actors in structural reforms in Chile - Dante Castillo-Canales and Javier González Díaz

Conclusion - Christopher Lubienski, Claire Maxwell, Miri Yemini

最近チェックした商品