能力、不平等とポスト・パンデミック時代の学校:能力主義という現代の神話の再考<br>Ability, Inequality and Post-Pandemic Schools : Rethinking Contemporary Myths of Meritocracy

個数:

能力、不平等とポスト・パンデミック時代の学校:能力主義という現代の神話の再考
Ability, Inequality and Post-Pandemic Schools : Rethinking Contemporary Myths of Meritocracy

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781447346616
  • DDC分類 379.260941

Full Description

The COVID-19 pandemic closed schools, but this hiatus provided an opportunity to rethink the fundamental principles of our education system.

In this thought-provoking book, Alice Bradbury discusses how, before the pandemic, the education system assumed ability to be measurable and innate, and how this meritocracy myth reinforced educational inequalities - a central issue during the crisis.

Drawing on a project dealing with ability-grouping practices, Bradbury analyses how the recent educational developments of datafication and neuroscience have revised these ideas about how we classify and label children, and how we can rethink the idea of innate intelligence as we rebuild a post-pandemic schooling system.

Contents

Introduction

Ability and its use in schools

How does the idea of ability relate to inequalities?

The infl uence of neuroscience

Data and the solidifi cation of ability

Challenging ability, inequality and the myth of meritocracy in the post- pandemic era

最近チェックした商品