Energy-Efficient Train Control (Advances in Industrial Control)

個数:

Energy-Efficient Train Control (Advances in Industrial Control)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 306 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781447130864
  • DDC分類 670

Full Description

Rail is potentially a very efficient form of transport, but must be convenient, reliable and cost-effective to compete with road and air transport. Optimal control can be used to find energy-efficient driving strategies for trains. This book describes the train control problem and shows how a solution was found at the University of South Australia. This research was used to develop the Metromiser system, which provides energy-efficient driving advice on suburban trains. Since then, this work has been modified to find practical driving strategies for long-haul trains. The authors describe the history of the problem, reviewing the basic mathematical analysis and relevant techniques of constrained optimisation. They outline the modelling and solution of the problem and finally explain how the fuel consumption can be minimised for a journey, showing the effect of speed limits and track gradients on the optimal driving strategy.

Contents

Section A: Introduction.- 1 The Train Control Problem.- 2 Modelling the Train Control Problem.- 3 Practical Driving Strategies.- 4 Constrained Optimisation—An Intuitive View.- Section B: Analysis of the Mechanical Energy Model.- 5 Existence of an Optimal Strategy.- 6 Necessary Conditions for an Optimal Strategy.- 7 Determination of Optimal Driving Strategies.- Section C: Analysis of the Fuel Consumption Model.- 8 Critical Speeds and Strategies of Optimal Type.- 9 Minimisation of Fuel Consumption.- 10 A More General Model.- 11 Speed Limits.- 12 Non-Constant Gradient.- 13 Continuously Varying Gradient.- 14 Practical Strategy Optimisation.- References.

最近チェックした商品