組織危機コミュニケーション:多声的アプローチ<br>Organizational Crisis Communication : A Multivocal Approach

個数:

組織危機コミュニケーション:多声的アプローチ
Organizational Crisis Communication : A Multivocal Approach

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781446297063
  • DDC分類 658.45

Full Description

When a crisis breaks out, it's not always just the organization that reacts - the news media, customers, employees, trade associations, politicians, activist groups, and PR experts may also respond.
This book offers a new and original perspective on crisis communication based on the theory of the Rhetorical Arena and the so-called multivocal approach.  According to this approach, we gain a more dynamic and complex understanding of organizational crises if we focus not only on the communication produced by the organization but also take into account the many other voices who start communicating when a crisis breaks out.

It provides:



An in-depth overview of the five key dimensions of organizational crises, crisis management and crisis communication
A comprehensive introduction to the theory of the Rhetorical Arena and the multivocal approach to crisis communication, including some of the most important voices inside the arena
A series of important international case studies and case examples in each chapter.

Suitable for students studying crisis communication modules on corporate communication, public relations, and management and organization studies courses.

Contents

General Introduction
PART I: KEY DIMENSIONS OF ORGANIZATIONAL CRISES, CRISIS MANAGEMENT AND CRISIS COMMUNICATION
Chapter 1: Living in a Crisis Society
Chapter 2: What Is a Crisis? Definitions and Typologies
Chapter 3: Crisis Management (I) General Perspectives: From Anticipation to Resilience
Chapter 4: Crisis Management (II): Staged Approaches - Before, During, and After Crisis
Chapter 5: Crisis Communication (I): Rhetorical and Text-oriented Approaches
Chapter 6. Crisis Communication (II): Strategic and Context-oriented Approaches
Chapter 7: Crisis Communication Across Cultures
PART II: INSIDE THE RHETORICAL ARENA
Chapter 8: The Rhetorical Arena: A New Theoretical Framework
Chapter 9: Consumers and Citizens: Emotions and Social Media
Chapter 10: News Media: Mediatization and Crisis Journalism
Chapter 11: Intermediaries: Trade Associations
Chapter 12: Managers and Employees: Inside the Organization
Epilogue: The Future of Organizational Crisis Communication: Agendas for Research, Education, and Practice

最近チェックした商品