Diesel Locomotives on Scottish Railways

個数:

Diesel Locomotives on Scottish Railways

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 96 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781445676227
  • DDC分類 385.36609411

Full Description

Diesel Locomotives on Scottish Railways covers most of Scotland from Thurso in the far north to the border with England, from 1974 until the present day. The book covers diesel locomotives from Class 20s up to the most powerful Class 70s. In Scotland from the late 1950s, various prototype diesel locos were tried out with different degrees of success. Some were destined to be withdrawn very early while others have continued in service and are still going today, such as the occasional example of a Class 20 or Class 47.

One of the most common early diesels in Scotland was the English Electric Class 37, which could be found working almost anywhere. A few still work in Scotland. Possibly the best of the early diesels was the Class 55 - the Deltics. They were introduced from May 1961 on the East Coast Main Line and also worked north of Edinburgh to the Central belt towards the end of their careers. In this book, author Colin J. Howat shows a wide variety of diesel locomotives in action on Scotland's railways.

最近チェックした商品