Peugeot 205 GTI

個数:

Peugeot 205 GTI

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 96 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781445665283
  • DDC分類 629.2222

Full Description

In this readable and engaging book, Peugeot 205 GTI enthusiast and author Matthew Corrigan tells the inside story of one of the most successful cars of the 1980s and 1990s, the Peugeot 205, focusing particularly on the GTI 'hot hatch' versions.

Launched in 1983, the Peugeot 205 entered a highly competitive market, with cars such as the Renault 5, VW Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Austin Metro and Fiat Uno setting high standards. The Peugeot 205 pushed quickly to the front of the pack. Despite being pipped to the post for European Car of the Year by the Fiat Uno, it proved in the longer term to be a better car. This was recognised by What Car? magazine, who made it their car of the year. Later, Carmagazine would award it Car of the Decade.

This book covers the engineering and design features that made the 205 so special. Within a stylish design, it offered a variety of lively petrol and diesel engines while the suspension, with MacPherson struts at the front and torsion arms with trailing arms at the back, offered excellent ride and handling. Soon the first GTI version was produced with an eager free-revving 1600 engine. In 1986 a 1900 version was introduced. The book also covers the rally versions of the car for Peugeot Talbot Sport and its continuing success in amateur motorsport today as well as the CTI Cabriolet and special editions.

Drawing on his personal experience of driving a renovated Peugeot 205 GTI, Matthew Corrigan also provides advice on restoration, parts, used-car values and other ownership tips.

最近チェックした商品