The Early Railways of Manchester

個数:

The Early Railways of Manchester

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 96 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781445665184
  • DDC分類 385.0942733

Full Description

Manchester was Britain's first railway city. The success of the Liverpool & Manchester Railway in 1830 inspired many entrepreneurs and businessmen to build their own lines, not only to share in the success of the Liverpool & Manchester, but to tap into the wealth of Britain's first industrial city. The burgeoning realisation of Manchester as a railway hub quickly saw the city joined by iron road to Leeds, Sheffield, Birmingham, and London, and created the opportunity for the first Manchester-built railway locomotive - appropriately named Manchester - to be constructed in 1831. By 1845 the railways of Manchester had matured into a form that is recognisable today and that remained static for the next twenty-five-or-so years, until the opening of Central and Exchange.

Anthony Dawson takes us through the history of the railways around Manchester, including their difficulties and innovations, as well as their growth over time and their legacy for the city's rail network today.

最近チェックした商品