教育・学習における経験的調査:社会心理学の貢献<br>Empirical Research in Teaching and Learning : Contributions from Social Psychology (Blackwell/claremont Applied Social Psychology Series)

個数:
電子版価格
¥21,740
  • 電子版あり

教育・学習における経験的調査:社会心理学の貢献
Empirical Research in Teaching and Learning : Contributions from Social Psychology (Blackwell/claremont Applied Social Psychology Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781444337198
  • DDC分類 302.0711

基本説明

Draws upon the latest empirical research and empirically-based theories from social psychology to inform the scholarship of teaching and learning.

Full Description


Empirical Research in Teaching and LearningPsychology draws upon the latest empirical research and empirically-based theories from social psychology to inform the scholarship of teaching and learning. * Provides an accessible theoretical grounding in social psychological principles and addresses specific empirical evidence drawn from teaching and learning contexts * Features concrete strategies for use in the classroom setting * Includes contributions from experts in both social psychology and the scholarship of teaching and learning

Contents

Preface ( Debra Mashek & Elizabeth Yost Hammer). Chapter 1social psychology galvanize teaching and learning? (Regan A. R. Gurung & Kathleen C. Burns). Chapter 2: A social look at student-instructor interactions (Janie H. Wilson, Karen Z. Naufel, & Amy A. Hackney). Chapter 3: Self-Construal, culture and diversity in higher education (Shelva Paulse Hurley & Eric Alexander Hurley). Chapter 4: Unintentional prejudice and social psychology's lessons for cross-racial teaching (Elliott D. Hammer). Chapter 5: Relationships that support student autonomy and engagement (Johnmarshall Reeve). Chapter 6: Achievement is an attitude: The importance of help seeking attitudes when predicting academic achievement (Jessica Clevering, Shelley DeFord, Tasia Yamamura & Debra Mashek). Chapter 7: Applying the science of learning to the art of teaching (Diane F. Halpern & Clayton L. Stephenson). Chapter 8: Which strategies best enhance teaching and learning in higher education? (John Hattie). Chapter 9: Understanding faculty reluctance to assess teaching and learning: A social psychological perspective (Dana S. Dunn, Maureen A. McCarthy, Suzanne C. Baker, Jane S. Halonen, Stacy Boyer). Chapter 10: Applying social psychology in the college classroom: Teachers and learners need (your) scholarship (Randolph A. Smith).

最近チェックした商品