The Emblematics of the Self : Ekphrasis and Identity in Renaissance Imitations of Greek Romance

個数:

The Emblematics of the Self : Ekphrasis and Identity in Renaissance Imitations of Greek Romance

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781442643468
  • DDC分類 809.031

Full Description

The ancient Greek romances of Achilles Tatius and Heliodorus were widely imitated by early modern writers such as Miguel de Cervantes, Philip Sidney, and Mary Wroth. Like their Greek models, Renaissance romances used ekphrasis, or verbal descriptions of visual representation, as a tool for characterization. The Emblematics of the Self shows how the women, foreigners, and non-Christians of these tales reveal their identities and desires in their responses to the 'verbal pictures' of romance.

Elizabeth B. Bearden illuminates how 'verbal pictures' enliven characterization in English, Spanish, and Neolatin romances from 1552 to 1621. She notes the capacity for change among characters — such as cross-dressed Amazons, shepherdish princesses, and white Mauritanians — who traverse transnational cultural and aesthetic environments. Engaging and rigorous, The Emblematics of the Self breaks new ground in understanding hegemonic and cosmopolitan European conceptions of the 'other,' as well as new possibilities for early modern identities, in an increasingly global Renaissance.

Contents

Illustrations

Acknowledgments

Introduction

A Note on Editions, Translations, and Abbreviations

Chapter One

The Romance Globe: Why the Renaissance Repainted Greek Romance

Chapter Two

Converso Convertida: Cross-dressed Narration and Ekphrastic Interpretation in Leucippe and Clitophon and Clareo y Florisea

Chapter Three

Amazon Eyes and Shifting Emblems in Sidney's Greek Arcadia

Chapter Four

Painting Counterfeit Canvases: Heliodoran Pictographs, American Lienzos, and European Imaginings of the Barbarian in Cervantes' Persiles

Chapter Five

Pictura Locorum: Heliodoran Hieroglyphs and Anglo-African Identity in Barclay's Argenis

Chapter Six

"We are all picturd in that Piece": Lovers, Persians, Tartars, and the "Tottering" Romance Globe in Lady Mary Wroth's Urania

Conclusions

Works Cited

最近チェックした商品