School Rules : Obedience, Discipline and Elusive Democracy

個数:

School Rules : Obedience, Discipline and Elusive Democracy

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781442610415
  • DDC分類 371.51

Full Description

How much say should students have in shaping their schools' disciplinary cultures? Should they have the power to weigh in on contentious issues like favouritism, discrimination, ';no hats' rules, and zero tolerance? What if pupils disagree with their teachers and administrators on certain rules? Rebecca Raby reflects on how regulations are made, applied, and negotiated in educational settings in the accessibly written School Rules.

Through an in-depth analysis of original data, including interviews with teachers, administrators, and students, and codes of conduct, School Rules reveals what rules mean to different participants, and where it is that they becoming a challenge. Raby investigates students' acceptance or contestation of disciplinary regulations, and examines how school rules reflect and perpetuate existing inequalities and students' beliefs about young people. Illustrating the practical challenges and political and theoretical concerns of involving students in rule-making, School Rules can help teachers and administrators facilitate more meaningful rules and student participation in their own schools.

Contents

Table of Contents

Chapter One: Introduction
Chapter Two: "No hats!" and other conventional rules
Chapter Three: Big rules and big consequences
Chapter Four: The rules and their underlying beliefs
Chapter Five: Consistency and context
Chapter Six: The contexts of class, ethnicity and racism
Chapter Seven: Regulating sexualized and gendered bodies
Chapter Eight: Acceptance and challenge
Chapter Nine: Students having a say
Chapter Ten: Conclusion and practical implications

Appendix A: Methods
Appendix B: Focus group participants
Appendix C: Staff participants

最近チェックした商品