科学の本質:歴史学・哲学・社会学的視座の統合<br>The Nature of Science : Integrating Historical, Philosophical, and Sociological Perspectives

個数:

科学の本質:歴史学・哲学・社会学的視座の統合
The Nature of Science : Integrating Historical, Philosophical, and Sociological Perspectives

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781442209527
  • DDC分類 500

Full Description

The role of science in society, along with its nature and development, are commonly misunderstood by students in the social sciences and humanities, and even those studying in the field. Fernando Espinoza shines light on these misconceptions to give readers a deeper understanding of science and its effect and influence upon society, through historical, philosophical, and sociological perspectives. This book incorporates the mandates by national organizations such as the National Research Council and National Science Teachers Association and is a useful text for required courses of general education majors and science courses for preservice teachers.

Contents

Preface
Introduction
Chapter 1: The Need for Scientific Literacy
Chapter 2: The Origins of Accomplishing Tasks: From Individual to Organized Efforts
Chapter 3: The Earliest Comprehensive and Rationalistic Syntheses
Chapter 4: Knowing, Doing and the Inevitability of Curiosity and Exploration
Chapter 5: From the Transcendent to the Temporal - A Transformative Experience
Chapter 6: From Qualities to Quantities: The Mathematization of Nature
Chapter 7: Internalizing Naturalistic Explanations: Benefit or Threat?
Chapter 8: Dispensing with Philosophy and Entertaining Limits to Human Knowledge
Chapter 9: Scientifically Speaking, We Know a Lot—or Do We?
Chapter 10: The Need for a Context
Chapter 11: The Rightful Place of Science in Society
Chapter 12: Concluding Reflections
Appendices
Notes
Index
About the Author

最近チェックした商品