アンソロジー映画と世界映画<br>Anthology Film and World Cinema

個数:

アンソロジー映画と世界映画
Anthology Film and World Cinema

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441168917
  • DDC分類 791.4301

基本説明

This is the first book length study of the anthology film form.

Full Description

With new forms of production, distribution and viewing growing steadily over the last two decades, it is the anthology film form that will prevail in the age of new technologies and growing world cinema. This book shows how film theory could be understood in the light of these developments through an examination of key concepts such as auteurism, spectatorship, intertextuality and the utility of short films. Shekhar Deshpande discusses films from around the world, including Emmanuel Benbihy's Paris, I Love You (2006) and New York, I Love You (2009).

Deshpande expands upon Mark Betz's seminal work in this area by focusing on one particular kind of "omnibus" film, where specific collective projects are commissioned for the purpose of including them in a feature-length film structured around a common theme. Anthology Film and World Cinema fills a significant gap in the field by restoring the genre to its proper place, situating it firmly within the current developments in film theory and analyzing its specific achievements.

Contents

Preface
Part I: Theoretical Approaches
Chapter I What is an Anthology Film?
Chapter II Producer as Creative Director in Anthology Films
Chapter III Auteur in Anthology Films
Chapter IV Spectatorship in Dispersed Texts
Chapter V Intertextuality
Part II: Themes and Issues
Chapter VI National Imaginings and Transnational Transactions
Chapter VII Anthology Films as Political Interventions
Chapter VIII Inscriptions of the City
Chapter IX Nostalgic Cinephilia
Chapter X Sexuality
Part III: The Future
Chapter XI Anthology, the Internet and the New Media
Index

最近チェックした商品