教育、政策と社会正義<br>Education, Policy and Social Justice : Learning and Skills (Continuum Studies in Lifelong Learning)

個数:

教育、政策と社会正義
Education, Policy and Social Justice : Learning and Skills (Continuum Studies in Lifelong Learning)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441166425
  • DDC分類 379.41

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2007. Argues that current post-compulsory education policy, properly exploited, provides opportunities for a progressive and radical transformation of the theory and practice of working relationship.

Full Description

James Avis develops an important argument in this wide-ranging book, in which questions of social justice play a central role. He explores the socio-economic and policy context of education in advanced capitalist societies, and indicates the manner in which the rhetoric of policy-makers distorts the way in which skill is marshalled in the economy. The result is that oppressive and exploitative features of paid labour are underplayed in this rhetoric. He examines the lived experiences of teachers and students in post-compulsory education and explores their contradictory positions. If questions of social justice are to be addressed, an economically driven model of education should be rejected in favour of one that is politically engaged and utilises an expansive model of practice, extending into the wider society.

Contents

Acknowledgements \ 1. Introduction \ 2. Fordism, post-Fordism and Beyond \ 3. Work-based Learning and Social Justice: 'Learning to Labour' and the New Vocationalism \ 4. Learner Dispositions: Continuity and Change \ 5. Teachers and the Transformation of Practice \ 6. Knowledge, Curriculum and Power \ 7. Social Justice, Post-compusory Education and Practice \ 8. Conclusion \ 9. Postscript \ References \ Index

最近チェックした商品