Rock the Nation : Latin/o Identities and the Latin Rock Diaspora

個数:

Rock the Nation : Latin/o Identities and the Latin Rock Diaspora

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441164483
  • DDC分類 781.6608968

Full Description

This is an alternative history of rock music, from a Latino/Hispanic perspective, which focuses on the story of the rock genre with an emphasis on identity politics. "Rock the Nation" amounts to a first-time-ever scholarly study of Latino/Hispanic identity through an examination of the history of rock 'n' roll music by linking Latin Rock from the U.S. with Latin Rock music from Latin America. As the author argues, the developments of both U.S.-based Latin Rock music and non-U.S. Latin Rock illuminate several contemporary issues and reveal interesting paradoxes with regard to identity politics (e.g., language, culture, race, class, gender and nationality). Music in Spanish has been used to resist English and the imposition of mainstream U.S. culture in general; yet for Latin Americans, singing in English and adopting U.S. popular culture has allowed youth to resist the hegemonic nationalisms of their own countries (i.e., countering notions of U.S. cultural imperialism). Therefore, in both U.S.-
Latin Rock and Latin American Rock music, the rock 'n' roll genre reveals how Latino/a youth use rock music for achieving assimilation to mainstream culture(s) at the same time that they resist the hegemony of dominant culture(s).

Contents

Preface - by either Deborah Pacini Hernandez or Josh Kun; Chapter 1: Introduction - On Latinos/Hispanics in the U.S.; Chapter 2: Border Radio as Public Discourse and the Beginning of Multi-Cultural America (1930-1960); Chapter 3: The "Original Chicano" and the "Latin Rock Diaspora" (1940-1970); Chapter 4: Latinos in the Garage: The Importance of Latino/as in the Rock 'n' Roll Era and the Garage Rock Era (1963-1967); Chapter 5: "Ondas," and the Latin Rock Diaspora (1970-1990); Chapter 6: Los Lobos and Cafe Tacuba (1990s); Chapter 7: The 1990s, 2000 and Beyond; Bibliography, Appendix, Index.

最近チェックした商品