J.デューイ再考<br>Education after Dewey

個数:

J.デューイ再考
Education after Dewey

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441142733
  • DDC分類 370.1

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2009. This study re-examines John Dewey's philosophy of education and asks how well it stands up today in view of developments in continental European philosophy.

Full Description

This study re-examines John Dewey's philosophy of education, and asks how well it stands up today in view of developments in Continental European philosophy. Do Martin Heidegger's statements on the nature of thinking compel a re-examination of Dewey's view? Does Hans-Georg Gadamer's philosophy of experience advance beyond Dewey's experimental model? How does a Deweyan view of moral or political education look in light of Hannah Arendt's theory of judgment, or Paulo Freires' theory of dialogical education? Paul Fairfield first looks at Dewey's conceptions of experience and thinking in connection with two of the most important figures in twentieth-century phenomenology and hermeneutics: Heidegger and Gadamer and returns to an old distinction in the philosophy of education between progressivism and conservatism in order to situate and clarify Dewey's position and to frame the argument of this book. He then moves on to apply this principled framework to the teaching of several disciplines of the human sciences: philosophy, religion, ethics, politics, history, and literature.
These are discussed with reference to the writings of Friedrich Nietzsche, John Caputo, Hannah Arendt, Paulo Freire, Michel Foucault, and Paul Ricoeur.

Contents

Introduction: An Enigmatic Transition; Part I: The Educative Process; 1. Beyond Progressivism and Conservatism; 2. Dewey's Copernican Revolution; 3. What Is Called Thinking?; Part II: Education in the Human Sciences; 4. Teaching Philosophy: The Scholastic and the Thinker; 5. Teaching Religion: Spiritual Training or Indoctrination?; 6. Teaching Ethics: From Moralism to Experimentalism; 7. Teaching Politics: Training for Democratic Citizenship; 8. Teaching History: The Past and the Present; 9. Teaching Literature: Life and Narrative; References; Index.

最近チェックした商品