高等教育におけるアイデンティティ:国際比較<br>Identity and Pedagogy in Higher Education : International Comparisons

個数:

高等教育におけるアイデンティティ:国際比較
Identity and Pedagogy in Higher Education : International Comparisons

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441125552
  • DDC分類 378.1982

基本説明

Explores racialized and gendered student experience in the UK and Australia.

Full Description

Kalwant Bhopal and Patrick Danaher examine 'race', identity and gender within education and explore the difficulties of relating these concepts to the experience of students in higher education. In drawing together the experience of local and international students in the UK and in Australia, they examine the ways identities are understood and conceptualized within higher education in local contexts and on a global level. They consider the complexity of 'race', gender and identity in relation to education within the context that education continues to be dominated by predominantly white, middle class values and perspectives.

Identity and Pedagogy in Higher Education examines the extent to which education as a vehicle for change in the light of the controversial debates surrounding race and gender inequalities.

Contents

Introduction
1. Key Debates about Identity, 'Race', Gender and Culture
2. Theoretical Understandings of Identity
3. Identity and the Context of Higher Education
4. Educational Identities in the UK and Australia
5. Researching Racialized Identities
6. Student Understandings of Racialized Identities
7. Conclusions
References
Index

最近チェックした商品