Transforming Literacies and Language : Multimodality and Literacy in the New Media Age

個数:

Transforming Literacies and Language : Multimodality and Literacy in the New Media Age

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441123916
  • DDC分類 410

基本説明

This book is a reconceptualization of the role of language and pedagogy in what Kress (2003) has termed the new media age.

Full Description

Technology-mediated communication cannot help but inform our literacies. This book is a reconceptualization of the role of language and pedagogy in what Kress (2003) has termed the new media age. At the heart of the volume is the notion of 'transformation' - a change in discourse practices, meaning making, technology and, as a result, literacy acquisition itself. The chapters look at language as positioned in a hugely multimodal world. Communication extends beyond the traditional realms of discourse, from the collaborative efforts of wikis to the hybrid speech and text of online messaging. These new areas of meaning-making are excellent and extremely important avenues to explore for academics interested in applied linguistics, language and literature, language acquisition and multimodality.

Contents

Acknowledgements; About the Contributors; Foreword, John Hedberg; Introduction; Part I: Implementation and task design; Part II: Multimodality and digital narratives; Part III: Computer-supported collaborative learning; Part IV: Corpora and data driven language learning; Part V: Web 2.0 and mobile technologies; Bibliography; Index.

最近チェックした商品