高等教育のための解釈的教育学<br>Interpretive Pedagogies for Higher Education : Arendt, Berger, Said, Nussbaum and their Legacies

個数:

高等教育のための解釈的教育学
Interpretive Pedagogies for Higher Education : Arendt, Berger, Said, Nussbaum and their Legacies

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441117151
  • DDC分類 378

基本説明

Draws together pedagogy with practice and explores the pedagogical implications of the work of leading public educators.

Full Description

"Interpretive Pedagogies for Higher Education focuses on providing a humanistic perspective on pedagogy by relating it to the interpretive practices of particular public educators: thinkers and writers whose work has had an immeasurable impact on how we understand and interpret the world and how our understandings and interpretations act on that world. Jon Nixon focuses on the work of four public intellectuals each of whom reaches out to a wide public readership and develops our understanding regarding the nature of interpretation in the everyday world: Hannah Arendt's work on representative thinking', John Berger's injunction to hold everything dear', Edward Said's notion of democratic criticism', and Martha Nussbaum's studies in the intelligence of feeling. These thinkers provide valuable perspectives on the nature and purpose of interpretation in everyday life. The implications of these perspectives for the development of a transformative pedagogy and for the renewal of an educated public are examined in relation to the current contexts of higher education within a knowledge society."

Contents

Preface / Acknowledgements / Part I: Origins / 1. The Place of Pedagogy / 2. Public Education / 3. The Interpretive Tradition / Part II: The Legacy / 4. Becoming Thoughtful: Hannah Arendt (1906-1975) / 5. Becoming Attentive: John Berger (b.1926) / 6. Becoming Worldly: Edward W. Said (1935-2003) / 7. Becoming Responsive: Martha C. Nussbaum (b.1947) / Part III: The Futures / 8. Open Futures / 9. Educated Publics / 10. Pedagogic Spaces / References / Index

最近チェックした商品