Media, Masculinities, and the Machine : F1, Transformers, and Fantasizing Technology at its Limits

個数:

Media, Masculinities, and the Machine : F1, Transformers, and Fantasizing Technology at its Limits

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441115546
  • DDC分類 302.23081

Full Description

Media, Masculinities and the Machine identifies a distinctive phenomenon in today's media culture - the contemporary male fantasy of 'suiting up' and pushing technology to its limits. The authors deconstruct this fantasy using two in-depth studies from American, British and global media: the social imagining of hi-tech in the long-running Transformers franchise and global Formula One motorsport , with links to numerous other areas of contemporary culture. By employing the method of autoethnography to find out what boys and men want and say, the book offers a timely contribution to our understanding of contemporary cultural attachments, as well as informative accounts of two instances united by their apparent gender focus and by their interest in ways of imagining high-tech. Tracking their theme through TV, cinema, toys, computer games, magazines, comics and merchandising, the authors raise important questions about mediated masculinities today and propose a new theoretical framework for uncovering what is going on.

Contents

Chapter 1. Introducing the Social Imagining of High-Tech.; Chapter 2. Fatal Strategies and Affective Play: Towards a new model; Chapter 3. Reflexivity and Method.; Chapter 4. Strategy-Intensity Practices and F1.; Chapter 5. Strategy-Intensity Practices and Transformers.; Chapter 6. Strategy-Intensity Practices and Boys' Toys; (Looking at consumer discourses of 'the machine' to open-out the prior two case studies.); Chapter 7. Smart Masculinities, Dream Machinery, and Masculinized Media.; (Drawing together the role of both mediated masculinities and media technologies as masculinized.).

最近チェックした商品