アカデミックライティングとジャンル<br>Academic Writing and Genre : A Systematic Analysis

個数:

アカデミックライティングとジャンル
Academic Writing and Genre : A Systematic Analysis

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 202 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441103086
  • DDC分類 808.066

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2008. This book reviews pedagogical approaches to genre through English for Specific Purposes and Systemic Functional Linguistics to present a synthesis of the current research being undertaken in the field. From this theoretical base, Ian Bruce proposes a new model of genre-based approaches to academic writing, and analyses the ways in which this can be implemented in pedagogy and curriculum design.

Full Description

Ian Bruce proposes a new model of genre-based approaches to academic writing, and analyses the ways in which this can be implemented in pedagogy and curriculum design. The focus of this book is the use of genre-based approaches to teaching academic writing. Genre-based courses enable second language learners to integrate their linguistic, organisational and contextual knowledge in a variety of different tasks. The book reviews pedagogical approaches to genre through English for Specific Purposes and Systemic Functional Linguistics to present a synthesis of the current research being undertaken in the field. From this theoretical base, Ian Bruce proposes a new model of genre-based approaches to academic writing, and analyses the ways in which this can be implemented in pedagogy and curriculum design. "Academic Writing and Genre" is a cutting-edge monograph which will be essential reading for researchers in applied linguistics.

Contents

1. Genre constructs and the teaching of writing; 2. The two main pedagogical approaches to genre: a review; 3. Cognitive discourse categories; 4. Operationalising cognitive genres; 5. Cognitive genres and EAP writing courses; 6. The scope of social genre knowledge; 7. Teaching a higher level research genre; Bibliography; Index.

最近チェックした商品