Philosophy in Schools (Continuum Studies in Research in Education)

個数:

Philosophy in Schools (Continuum Studies in Research in Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781441102652
  • DDC分類 107.1

Full Description

Philosophy in Schools is a collection of original philosophical essays that together make a robust case for the teaching of philosophy in schools. Leading philosophers of education explode the myth that philosophy is somehow too difficult or abstract for children and set out a series of compelling arguments for its inclusion in the school curriculum.

Key themes addressed include:
- the role of philosophy in teaching controversial issues
- the epistemological basis of critical thinking
- the practice of conceptual analysis
- philosophical thinking in moral and religious education
- the idea of philosophical intelligence
- philosophical themes in children's literature
- philosophy and the adolescent's search for meaning
- the connection between philosophy and wisdom

Contents

Foreword
A.C. Grayling

Introduction
Michael Hand and Carrie Winstanley

Part I: Meeting the Objections to Philosophy in Schools
1. Can Children be Taught Philosophy?
Michael Hand

2. Philosophy and Moral Education
Richard Pring

3. Getting beyond the Deficit Conception of Childhood: Thinking Philosophically with Children
Gareth B. Matthews

4. Religion and Philosophy in Schools?
Stephen Law

Part II: Making the Case for Philosophy in Schools

5. The Role of Philosophical Thinking in Teaching Controversial Issues
Harry Brighouse

6. Why Teach Epistemology in Schools?
Harvey Siegel

7. Philosophy and the Development of Critical Thinking
Carrie Winstanley

8. Philosophical Intelligence: Why Philosophical Dialogue is Important in Educating the Mind
Robert Fisher

9.Autonomous and Authentic Thinking Through Philosophy with Picturebooks
Karin Murris

10. Philosophy in Children's Literature
Lynn Glueck and Harry Brighouse

11. Philosophy in the Secondary School - a Deweyan Perspective
Judith Suissa

12. Philosophy, Wisdom and Reading Great Books
James C. Conroy

Bibliography

Index

最近チェックした商品