Navigating Gendered Terrain : Stereotypes and Strategy in Political Campaigns

個数:

Navigating Gendered Terrain : Stereotypes and Strategy in Political Campaigns

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 244 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781439911488
  • DDC分類 324.7081

Full Description

From the presidential level down, men and women who run for political office confront different electoral realities. In her probing study, Navigating Gendered Terrain, Kelly Dittmar investigates how gender influences the campaign strategy and behavior of candidates today. Concurrently, she shows how candidates' strategic and tactical decisions can influence the gendered nature of campaign institutions.
 
Navigating Gendered Terrain addresses how gender is used to shape how campaigns are waged by influencing insider perceptions of and decisions about effective campaign messages, images, and tactics within party and political contexts. Dittmar uses survey information and interviews with candidates, political consultants, and other campaign professionals to reveal how gender-informed advertising, websites, and overall presentation to voters respond to stereotypes and perceptions of female and male candidates.
 
She closes her book by offering a feminist interpretation of women as candidates and explaining how the unintended outcomes of political campaigns reinforce prevailing ideas about gender and candidacy.

Contents

List of Figures and Tables

Acknowledgments

1   Campaigns as Gendered Institutions
2   Consultant Perceptions of Voters' Gender Stereotypes
3   Consultant Perceptions of Effective Strategies
4   Gender in Context
5   Gender Dynamics in Image and Message Creation
6   Targeting Women Voters and Contrasting Opponents
7   On Her Own Terms: Shifting Gender Dynamics in Campaign Institutions

Appendix A: Interview List

Appendix B: Gubernatorial and U.S. Senate Contests Included in Interview Analysis of 2008 and 2010 Elections

Notes
References
Index

最近チェックした商品