Dream Machine : Realism and Fantasy in Hindi Cinema

個数:

Dream Machine : Realism and Fantasy in Hindi Cinema

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 318 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781439910634
  • DDC分類 791.430954

Full Description

Popular Hindi films offer varied cinematic representations ranging from realistic portraits of patriotic heroes to complex fantasies that go beyond escapism. In Dream Machine, Samir Dayal provides a history of Hindi cinema starting with films made after India's independence in 1947. He constructs a decade-by-decade consideration of Hindi cinema's role as a site for the construction of "Indianness." 

Dayal suggests that Hindi cinema functions as both mirror and lamp, reflecting and illuminating new and possible representations of national and personal identity, beginning with early postcolonial films including Awaara and Mother India, a classic of the Golden Age. More recent films address critical social issues, such as My Name is Khan and Fire, which concern terrorism and sexuality, respectively. Dayalalso chronicles changes in the industry and in audience reception, and the influence of globalization, considering such films as Slumdog Millionaire.  

Dream Machine analyzes the social and aesthetic realism of these films concerning poverty and work, the emergence of the middle class, crime, violence, and the law while arguing for their sustained and critical attention to forms of fantasy.

Contents

Acknowledgments

 Introduction • Mirror and Lamp

I Postcolonial Hindi Cinema: Bad Subjects and Good Citizens

1 The Wish to Belong, the Desire to Desire: The Emergent Citizen and the Hindi "Social" in Raj Kapoor's Awaara

2 A Bad Son and a Good Enough Mother? The Paradoxical Maternal Romance in Mehboob Khan's Mother India

3 Sexploitation or Consciousness Raising? The Angry Man, the Avenging Woman, and the Law

II Reimagining the Secular State

4 Terrorism or Seduction

5 Patriot Games, Unpatriotic Fantasies

III Diasporic Cinema and Fantasy Space: Nonresident Indian Aliens and Alienated Signifiers of Indianness

6 The Powers of the False: Fantasy Spaces for Same-Sex Love?

7 The New Cosmopolitanism and Diasporic Dilemmas: Rehabilitating the "NRI"

8 Poverty Porn and Mediated Fantasy in Danny Boyle's Slumdog Millionaire

 Conclusion • Transnational Translations: Mobile Indianness

 Notes

 Bibliography

 Index

最近チェックした商品