A Very Old Machine : The Many Origins of the Cinema in India (Suny series, Horizons of Cinema)

個数:

A Very Old Machine : The Many Origins of the Cinema in India (Suny series, Horizons of Cinema)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781438458298
  • DDC分類 791.43092

Full Description

Argues that Indian cinema's deep nineteenth-century past continues to play a vital role in its twenty-first-century present.

In A Very Old Machine, Sudhir Mahadevan shows how Indian cinema's many origins in the technologies and practices of the nineteenth century continue to play a vital and broad function in its twenty-first-century present. He proposes that there has never been a singular cinema in India; rather, Indian cinema has been a multifaceted phenomenon that was (and is) understood, experienced, and present in everyday life in myriad ways. Employing methods of media archaeology, close textual analysis, archival research, and cultural theory, Mahadevan digs into the history of photography, print media, practices of piracy and showmanship, and contemporary everyday imaginations of the cinema to offer an understanding of how the cinema came to be such a dominant force of culture in India. The result is an open-ended and innovative account of Indian cinema's "many origins."

Contents

List of Illustrations
Acknowledgments
Introduction

Part I: Obsolescence

1. The Nineteenth-Century Indian Techno-Bazaar

2. Traveling Showmen, Makeshift Cinemas: The Bioscopewallah and Early Cinema

Part II: Mechanical Reproduction and Mass Culture

3. Copyright and Cultural Authenticity: The Politics of Mechanical Reproduction in South Asia

4. The Cinema as Mass Culture: The Melodramas of Mechanical Reproduction

Part III: Intermediality

5. The Emergence of Topicality: Snapshot Cultures and Newspaper Photojournalism

6. Politics across Media: The Partition of Bengal (1905) and the Cinematic City

Part IV: Archives

7. The Abundant Ephemeral: The Protocols of Popular Film Historiography in India

8. Postscript

Notes
Works Cited
Filmography
Index

最近チェックした商品