The Medusa Effect : Representation and Epistemology in Victorian Aesthetics (Suny series in Psychoanalysis and Culture)

個数:

The Medusa Effect : Representation and Epistemology in Victorian Aesthetics (Suny series in Psychoanalysis and Culture)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781438428673
  • DDC分類 809.9164

Full Description

Examines images of horror in Victorian fiction, criticism, and philosophy.

Focusing on the recurring metaphor of Medusa's head, The Medusa Effect examines images of horror in texts by Sigmund Freud, Friedrich Nietzsche, and a series of Victorian artists and critics writing about aesthetics. Through nuanced and innovative readings of canonical works by Freud, Nietzsche, Dante Gabriel Rossetti, Walter Pater, A. C. Swinburne, and George Eliot, Thomas Albrecht demonstrates the twofold nature of these writers' images of horror. On the one hand, the analysis illuminates how the representation of something seen as horrifying-for instance, a disturbing work of art, an existential insight, or a recognition of the fundamental inaccessibility of another person's consciousness-can serve a protective purpose, to defend the writer in some way against the horror he or she encounters. On the other hand, the representations themselves can be a potential threat-epistemologically unreliable, for instance, or illusory, deceptive, fundamentally unstable, and potentially dangerous to the writers. Through a psychoanalytically informed literary analysis, The Medusa Effect explores crucial ethical and epistemological questions of Victorian aesthetics, as well as underexamined complexities of the mechanisms of Victorian literary representation.

Contents

Acknowledgments

Introduction: The Medusa Effect

1. Apotropaic Reading: Freud's Medusenhaupt

2. A "Monstrous" Opposition: The Double Dionysus and the Double Apollo in Nietzsche's Birth of Tragedy

3. Two Impressions of Medusa: Walter Pater and A. C. Swinburne

4. Sympathy and Telepathy: Th e Problem of Ethics in George Eliot's The Lifted Veil

Conclusion

Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品