心理学部生のためのカリキュラムの構築<br>Constructing Undergraduate Psychology Curricula : Promoting Authentic Learning and Assessment in the Teaching of Psychology

個数:

心理学部生のためのカリキュラムの構築
Constructing Undergraduate Psychology Curricula : Promoting Authentic Learning and Assessment in the Teaching of Psychology

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 227 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433805639
  • DDC分類 150.71173

Full Description

In teaching undergraduate psychology, both new and experienced instructors are eager to find ways to engage students in learning and generate excitement for the subject matter. This valuable instructional resource presents a framework for constructing undergraduate psychology curricula to meet all of these objectives, while ensuring maximum flexibility across faculty, student, and institutional differences.

Promoting active and enduring learning within a constructivist educational context, this book links successful teaching practices to five APA-approved learning goals - knowledge base of psychology, research methods, critical thinking skills, application of psychology, and values - and the behaviorally stated outcomes associated with each.

Contents

Acknowledgments

Introduction

I. Systematic Examination of Psychology Curricula

Psychology Curriculum Initiatives

II. What Is Constructivism?

The Epistemological Roots of Constructivism
Constructivist Educational Practice

III. Authentic Assessments Embedded in Constructivist Learning Assignments

Case-Based Instruction
Narrative Psychology
Graphic Organizers as Learning and Assessment Tools
Analogical Reasoning
Cooperative Learning-Intersecting Cognitive and Social Constructivism

IV. What's Next?

Constructivism Meets Instructional Technology
The Future of Undergraduate Psychology Education

References

Index

About the Author

最近チェックした商品