The Curriculum of Horror : Or, the Pedagogies of Monsters, Madmen, and the Misanthropic (2019. XII, 232 S. 225 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

The Curriculum of Horror : Or, the Pedagogies of Monsters, Madmen, and the Misanthropic (2019. XII, 232 S. 225 mm)

  • ウェブストア価格 ¥26,236(本体¥23,851)
  • PETER LANG(2019発売)
  • 外貨定価 EUR 102.50
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 476pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥22,909(本体¥20,827)
  • PETER LANG(2019発売)
  • 外貨定価 US$ 106.35
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 416pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433163227

Full Description

Horror often gets a bad rap, written off as fodder and sensational trash. This text argues that works of the grotesque, most particularly those that fit into the horror genre (including film, written works, radio plays, music, and more), are rich with content that has been largely ignored by curriculum theorists, and that this marginalization makes the genre rife for exploring the anxieties that drive people to invent these tales, leaving them fertile ground for curriculum exploration. Author James V. Grant takes a bricolage approach to understanding constructed monstrosity within cultural phenomena, using it as groundwork for autobiographical and cultural research. Through this bricolage—particularly as a means for exploring the third spaces that the monstrous inhabit and what this habitation reveals—the author problematizes not only a range of identity politics, but also the primacy of human access in educational thought, questioning the efficacy of viewing students, teachers, and schools as objectively knowable data factories. The blending of frameworks creates a Victor Frankenstein approach to uncovering what popular creations of monstrosity reveal about the anxieties of the current age, and what understanding them opens up for curriculum studies. The text's arts-based inquiry into exploring monstrosity, beginning each chapter with a nightmare screenplay (based on the author's own nightmares) relevant to the subject matter at hand and ending with theoretical introspection that situates the author within the subject matter, also provides a set of examples of horror theorizing in action.

最近チェックした商品