Existential Philosophy and the Promise of Education : Learning from Myths and Metaphors (2016. IX, 165 S. 225 mm)

個数:

Existential Philosophy and the Promise of Education : Learning from Myths and Metaphors (2016. IX, 165 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 165 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433130335

Full Description

Myths and metaphors share not only an ability to call our attention to aspects of our world of which we were previously unaware, but also a propensity toward symbolic meanings and interpretations. In Existential Philosophy and the Promise of Education: Learning from Myths and Metaphors, Professor Gordon draws on some well-known myths and metaphors of various Existentialist thinkers and writers as a lens and an interpretative framework with which to explore a variety of issues in philosophy of education. His book argues that symbolic or metaphorical interpretations can offer us representations of problems in education that go beyond what we can gain when we consider them only in their literal sense. Existential Philosophy and the Promise of Education is an excellent classroom text for a variety of foundations courses, including the Philosophy of Education.

Contents

Contents: Teachers as Absurd Heroes: Camus' Sisyphus and the Promise of Rebellion - Education as Empowerment: Exploring Dostoyevsky's Notion of 'the Underground' - Kafka's The Metamorphosis and the Challenge of Relating to Strangers - Negotiating Contingency: Sartre's Nausea and the Possibility of Losing Control in a Technological World - Nietzsche on the Significance of Learning about the Past - Martin Buber's Metaphor of 'Starting from Above' and the Issue of Educational Authority - Hannah Arendt's Concept of the 'Banality of Evil': On Thoughtlessness in Education - Maxine Greene, Opening Spaces, and Education for Freedom.

最近チェックした商品