Children's Virtual Play Worlds : Culture, Learning, and Participation (New Literacies and Digital Epistemologies .58) (2013. VIII, 228 S. 225 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Children's Virtual Play Worlds : Culture, Learning, and Participation (New Literacies and Digital Epistemologies .58) (2013. VIII, 228 S. 225 mm)

  • ウェブストア価格 ¥9,188(本体¥8,353)
  • PETER LANG(2013発売)
  • 外貨定価 EUR 40.50
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 166pt
  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • ウェブストア価格 ¥9,276(本体¥8,433)
  • PETER LANG(2013発売)
  • 外貨定価 US$ 48.15
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 168pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 228 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433118265

Full Description

As children's digital lives become more relevant to schools and educators, the question of play and learning is being revisited in new and interesting ways. Children's Virtual Play Worlds: Culture, Learning, and Participation provides a more reasoned account of children's play engagements in virtual worlds through a number of scholarly perspectives, exploring key concerns and issues which have come to the forefront. The global nature of the research in this edited volume embraces many different areas of study from school based research, sociology, cultural studies, psychology, to contract law showing how children's play and learning in virtual spaces has great potential and possibilities.

Contents

Contents: Anne Burke/Jackie Marsh: Introduction: The changing landscapes of children's play worlds - Susan Edwards: Post-industrial play: Understanding the relationship between traditional and converged forms of play in the early years - Kaveri Subrahmanyam: Developmental implications for children's virtual worlds - Anne Burke: Stardolls and the virtual playground: How identity construction works in the new digital frontier - Jackie Marsh: Breaking the ice: Play, friendships and online identities in young children's use of virtual worlds - Karen E. Wohlwend/Tolga Kargin: «Cause I know how to get friends - plus they like my dancing»: (L)earning the Nexus of Practice in Club Penguin - Jan Connelly: Virtual clay or virtual play: Identity shaping, consumer building and corporate affiliation versus literacies affordance inside barbiegirls.com - Isabel Pedersen/Jennifer Rowsell: May the force be with you: Harnessing the power of brain-computer games - Stephanie M. Reich/Ksenia A. Korobkova/Rebecca W. Black/Mariya Sumaroka: «Hey! Can you show me how to do this?» Digital games as a mediator of family time - Sara M. Grimes: Digital play structures: Examining the terms of use (and play) found in children's commercial virtual worlds - Eric Meyers/Robert Bittner: Green pixels to green behaviours: Sustainability literacy in virtual worlds for children - Victoria Carrington: An argument for assemblage theory: Integrated spaces, mobility, and polycentricity.