Flows, Rhythms, and Intensities of Early Childhood Education Curriculum (Rethinking Childhood .45) (2010. XVIII, 208 S. 225 mm)

個数:

Flows, Rhythms, and Intensities of Early Childhood Education Curriculum (Rethinking Childhood .45) (2010. XVIII, 208 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433108990

Full Description

In this book, a group of researchers and educators consider in detail the possibilities and tensions of curriculum-making in early childhood education. The book discusses a wide range of issues related to postfoundational approaches to curriculum, such as the images of children and educators, pedagogical narrations, reflective practice, transitions and routines, the visual arts, social change, and family-educator involvement in the classroom.

Contents

Contents: Veronica Pacini-Ketchabaw: Curriculum's Flows, Rhythms, and Intensities: A Beginning - Enid Elliot: Thinking beyond a Framework: Entering into Dialogues - Cristina D. Vintimilla: These Ventriloquist Walls: Troubling Language in Early Childhood Education - Kirsten Ho Chan: Rethinking Children's Participation in Curriculum Making: A Rhizomatic Movement - Iris Berger: Extending the Notion of Pedagogical Narration through Hannah Arendt's Political Thought - Deborah Thompson: A Story to Unsettle Assumptions about Critical Reflection in Practice - Kathleen Kummen: Is It Time to Put «Tidy Up Time» Away?: Contesting Routines and Transitions in Early Childhood Spaces - Sylvia Kind: Art Encounters: Movements in the Visual Arts and Early Childhood Education - Veronica Pacini-Ketchabaw/Fikile Nxumalo: A Curriculum for Social Change: Experimenting with Politics of Action or Imperceptibility - Mary Caroline Rowan: Disrupting Colonial Power through Literacy: A Story about Creating Inuttitut-Language Children's Books - Laurie Kocher/Paul Cabaj/David Chapman/Nancy Chapman/Carmen Ryujin/Elizabeth Wooding: Families and Pedagogical Narration: Disrupting Traditional Understandings of Family Involvement.

最近チェックした商品