Anxiety in Schools : The Causes, Consequences, and Solutions for Academic Anxieties (Educational Psychology .2) (2009. VI, 210 S. 225 mm)

個数:

Anxiety in Schools : The Causes, Consequences, and Solutions for Academic Anxieties (Educational Psychology .2) (2009. VI, 210 S. 225 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 210 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433106330

Full Description

Anxiety in Schools presents current theory and research addressing both context- and content-specific contributions to anxieties experienced in schools. The concept of «academic anxiety» is a new construct, formed through the content within this book, and is proposed as a unifying representation for various forms of specialized manifestations of anxiety in school settings. With contributions from leaders in their respective fields of academic anxieties, the book provides detailed and thorough explorations of the varied and specific orientations toward anxieties in school settings. Explicit attention is given to the broader construct of academic anxiety and the contextual influences that can be brought to overcome or mitigate the impact of the many academic anxieties encountered by learners.

Contents

Contents: Jerrell C. Cassady: Test Anxiety: Contemporary Theories and Implications for Learning - Mark Brosnan/Peter Goodison: Anxiety, Flow, and Boredom: Optimizing Computer-Based Learning in the Classroom - Molly M. Jameson: Math Anxiety: Theoretical Perspectives on Potential Influences and Outcomes - S. Michael Putman: The Debilitative Effects of Anxiety on Reading Affect - Shari L. Britner: Science Anxiety: Relationship to Achievement, Self-Efficacy, and Pedagogical Factors - Elaine K. Horwitz/Michael Tallon/Han Luo: Foreign Language Anxiety - Jason W. Osborne/David Tillman/Abigail Holland: Stereotype Threat and Anxiety for Disadvantaged Minorities and Women - Rebecca S. Martinez/Thomas J. Huberty: Anxiety in Students with Learning Difficulties and Learning Disabilities - Sal Mendaglio: Anxiety in Gifted Students - Kathryn L. Fletcher/Jerrell C. Cassady: Overcoming Academic Anxieties: Promoting Effective Coping and Self-Regulation Strategies.

最近チェックした商品