Stanislavsky in Practice : Actor Training in Post-Soviet Russia (Artists and Issues in the Theatre .16) (2008. X, 236 S. 230 mm)

個数:

Stanislavsky in Practice : Actor Training in Post-Soviet Russia (Artists and Issues in the Theatre .16) (2008. X, 236 S. 230 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781433103155

Full Description

Stanislavsky in Practice focuses on the course of study pursued today by aspiring actors in Russia and on the philosophy that informs this curriculum. It draws on extensive observation during the academic year 2000-2001 of the actor training program of the St. Petersburg State Academy of Theatre Arts (SPGATI), one of the three most prestigious theatrical institutes in Russia, and on interviews of a wide array of individuals in the Academy. Although the years since 1991 have witnessed many changes in theater and in actor training - sources of funding, administration, choice of repertoire, new methodologies, etc. - there remains much continuity with the past. The core of this continuity is the Stanislavsky tradition, which nevertheless has been affected by the views of post-Soviet Russia. The developments in actor training from 1991 to 2001 reflect the challenges and problems faced by other institutions in the arts and sciences. In other words, the phenomenon of continuity and discontinuity with the past is characteristic of other institutions in Russia, cultural as well as scientific and educational.

最近チェックした商品