Black Soundscapes White Stages : The Meaning of Francophone Sound in the Black Atlantic (The Callaloo African Diaspora Series)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Black Soundscapes White Stages : The Meaning of Francophone Sound in the Black Atlantic (The Callaloo African Diaspora Series)

  • ウェブストア価格 ¥9,820(本体¥8,928)
  • Johns Hopkins University Press(2013/11発売)
  • 外貨定価 US$ 45.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 445pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781421410593
  • DDC分類 809.8896

Full Description

Black Soundscapes White Stages explores the role of sound in understanding the African Diaspora on both sides of the Atlantic, from the City of Light to the islands of the French Antilles. From the writings of European travelers in the seventeenth century to short-wave radio transmissions in the early twentieth century, Edwin C. Hill Jr. uses music, folk song, film, and poetry to listen for the tragic cri negre. Building a conceptualization of black Atlantic sound inspired by Frantz Fanon's pioneering work on colonial speech and desire, Hill contends that sound constitutes a terrain of contestation, both violent and pleasurable, where colonial and anti-colonial ideas about race and gender are critically imagined, inscribed, explored, and resisted. In the process, this book explores the dreams and realizations of black diasporic mobility and separation as represented by some of its most powerful soundtexts and cultural practitioners, and it poses questions about their legacies for us today.
In the process, thee dreams and realities of Black Atlantic mobility and separation as represented by some of its most powerful soundtexts and cultural practitioners, such as the poetry of Leon-Gontran Damas-a founder of the Negritude movement-and Josephine Baker's performance in the 1935 film Princesse Tam Tam. As the first in Johns Hopkins' new series on the African Diaspora, this book offers new insight into the legacies of these exceptional artists and their global influence.

Contents

Acknowledgments
Introduction: Le Tumulte Noir (Part 1): French Imperial Soundscapes and the New World
1. "Adieu Madras, Adieu Foulard": The Doudou's Colonial Complaint
2. "To Begin the Biguine": Re-membering Antillean Musical Time
3. La Baker: Princesse Tam Tam and the Doudou's Signature Dilemma
4. Negritude Drum Circles: The Tam-Tam and the Beat
5. Le Poste Colonial: Short-Wave Colonial Radio and Negritude's Poetic Technologies
Conclusion
Notes from the Sound Field
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品