社会科学のための質的研究<br>Qualitative Research for the Social Sciences

個数:
電子版価格
¥10,050
  • 電子版あり

社会科学のための質的研究
Qualitative Research for the Social Sciences

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 448 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781412998642
  • DDC分類 300.721

Full Description

Focusing on the integral role of the researcher, Qualitative Research for the Social Sciences uses a conversational writing style that draws readers into the excitement of the research process. Lichtman offers a balanced and nuanced approach, covering the full range of qualitative methodologies and viewpoints about the field, including coverage of social media as a tool to facilitate research or as a venue for study. After presenting theoretical concepts and a historical overview, Lichtman guides readers, step by step, through the research process, addressing issues of analyzing data, presenting completed research, and evaluating research. Real-world examples from across the social sciences provide both practical and theoretical information, helping readers understand abstract ideas and apply them to their own research.

Contents

PART I. CONCEPTUAL AND HISTORICAL CONTEXT
Chapter 1. Introduction
Chapter 2. Qualitative Research—A Reflexive Stance
Chapter 3. Ethical Issues in Qualitative Research
Chapter 4. Conceptualizing Research Approaches
Chapter 5. A Detailed Examination of Common Approaches
Chapter 6. A Review of Additional Research Approaches
PART II. THE QUALITATIVE RESEARCH PROCESS
Chapter 7. Planning and Conceptualizing a Qualitative Research Study
Chapter 8. Social Media, the Internet, and Technology
Chapter 9. A Review of Research Literature
Chapter 10. Interviewing
Chapter 11. Additional Methods of Gathering Data
PART III. THE FINAL PRODUCT
Chapter 12. Drawing Meaning from the Data
Chapter 13. Communicating Your Ideas
Chapter 14. Judging the Research Process and Product
Epilogue: Social Science and the Future of Qualitative Research
Glossary

最近チェックした商品