Flash Programming for the Social & Behavioral Sciences : A Simple Guide to Sophisticated Online Surveys and Experiments

個数:
電子版価格
¥4,420
  • 電子版あり

Flash Programming for the Social & Behavioral Sciences : A Simple Guide to Sophisticated Online Surveys and Experiments

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781412996358
  • DDC分類 300.723

Full Description

Adobe Flash is one of the most popular languages for animated web content, and recently social and behavioral scientists have started taking advantage of the program for online data collection. This book is a unique, step-by-step guide to using Adobe Flash to develop experiments and other research tools. Each chapter presents a set of techniques, followed by practice examples. No previous knowledge of programming is required to learn all the necessary skills for programming your own online survey or experiment.

"This text fills a need for accessible guides related to programming language and using Flash..." - Nathan D. Martin, Arizona State University

"...reflects both current programming and current thinking in research design for the social sciences." - Jennifer L. Callahan, Ph.D., University of North Texas

"The accessible language, figures, and instructions are the key strengths of this text. The goals for each chapter (and the book as a whole) are clear and well-organized." - Melissa Birkett, Northern Arizona University

Contents

How to use this book
Chapter 1. The Flash Interface
Chapter 2. ActionScript Basics
Chapter 3. Navigation
Chapter 4. Working with Text and Keystrokes
Chapter 5. Presenting and Storing Information in Arrays
Chapter 6. Questionnaire Tools
Chapter 7. Condition Assignment and Randomization
Chapter 8. Using Timers and Recording Reaction Time
Chapter 9. Saving Data
Chapter 10. Putting Your Program Online
Resources Index
Subject Index

最近チェックした商品