教育における創造的伝統<br>Child-Centred Education : Reviving the Creative Tradition

個数:

教育における創造的伝統
Child-Centred Education : Reviving the Creative Tradition

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781412945882
  • DDC分類 370.15

基本説明

Traces the origins of the progressive tradition; sets out its fundamental value; and explores its place in education today.

Full Description

Against an increasingly authoritarian background of testing and instruction, concern is growing about disengagement and loss of depth and quality in education at all levels. Child Centred Education seeks to explore the role of Primary education within this debate.

The book will inspire teachers and head teachers seeking to make their practice more genuinely educational. The authors capture the current opinion that primary schools can begin to reclaim some of their autonomy, be innovative and become more creative.

Based on wide ranging research, the book sets out to revive the creative alternative to

the rigid and impoverished learning experienced by too many primary school children.

The authors:

- Trace the origins and history of the child-centred tradition

- Set out its fundamental beliefs and values

- Explore its place in education today

This book is for teachers, school governors, local authority officers, undergraduate and postgraduate teacher training, and professional development courses.

Contents

PREFACE
INTRODUCTION
PART I - The Child-Centred Legacy
CHAPTER 1 The Origins of Child-centred Education
CHAPTER 2 Contrasting Visions, Contrasting Lives
CHAPTER 3 Plowden and Beyond
PART II - Fundamental Values
CHAPTER 4 The 'Whole Child' as a Person
CHAPTER 5 Making Sense: the importance of meaning and coherence
CHAPTER 6 Interdependence: the need for others
PART III - The Road to Change
CHAPTER 7 Teachers and Children
BIBLIOGRAPHY

最近チェックした商品