教育リーダーシップの価値<br>Values for Educational Leadership

個数:
電子版価格
¥8,878
  • 電子版あり

教育リーダーシップの価値
Values for Educational Leadership

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781412934671
  • DDC分類 371.2011

基本説明

What are values? Where do our values come from? How do our values make a difference to education?

Full Description

`If you are intending to embark upon or support others taking part in any of the programmes of the National College for School Leadership I would definitely keep this book close by' - Cliff Jones, CPD Update

What are values? Where do our values come from? How do our values make a difference to education?

For educational leaders to achieve distinction in their practice, it is vital to establish their own clear sense of values rather than reacting to the implicit values of others. This engaging book guides readers in thinking for themselves about the values they bring to their task and the values they intend to promote. Crucially, the book promotes critical thought and constructive analysis about the underlying values involved with:

- aims and moral purpose in education

- individual qualities in educational leadership

- vision in education

- school ethos and culture

- the school as an educational community.

By inviting reflection using valuable case studies and work-through activities, as well as referring to a wide range of academic literature, this book will be an important resource for those working towards professional qualifications such as NPQH, and invaluable for anyone aspiring to excellence in educational leadership.

Graham Haydon is Senior Lecturer in Philosophy of Education at the Institute of Education, University of London, where he teaches on Masters courses in Values in Education and Applied Educational Leadership and Management.

Contents

Acknowledgements
Introduction
1. Values and their place in educational leadership
2. Educational aims and moral purpose
3. The individual leader
4. Vision in education
5. School ethos and culture
6. Community and democracy
7. References
8. Index

最近チェックした商品