アクション・リサーチ:実践的理論<br>Action Research : Living Theory

個数:

アクション・リサーチ:実践的理論
Action Research : Living Theory

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781412908542
  • DDC分類 300.72

基本説明

Defines the philosophy behind action research and the process of doing action research.

Full Description

In Action Research: Living Theory, Jean McNiff and Jack Whitehead set out their vision for action research in the 21st Century.

This is a passionate, and compelling book, that defines the philosophy behind action research and the process of doing action research for all those interested in this fast growing area. It sets in place the foundations of action research as a discipline, and roots action research as a compassionate , ethical and politically-engaged form of enquiry.

McNiff and Whitehead's book will be essential reading for all those with an interest in Action Research.

Contents

PART ONE: BACKGROUNDS AND CONTEXTS
Background to Our Research: Reasons and Purposes
What Are Our Concerns?
Contexts of Our Research
Why Are We Concerned?
Looking for Data
What Experiences Can We Describe to Show Why We Are Concerned?
PART TWO: GATHERING DATA AND GENERATING EVIDENCE
Monitoring Practice and Gathering Data
What Kind of Data Will We Gather to Show the Situation as It Unfolds
Interpreting Data and Generating Evidence in Relation to Living Critical Standards of Judgement
How Do We Explain Our Educational Influences in Learning?
PART THREE: ESTABLISHING VALIDITY AND LEGITIMACY
Validity, Legitimacy and Moral Authority
How Do We Show that Any Conclusions We Come To Are Reasonably Fair and Accurate?
The Potential Significance of Our Research
How Do We Show the Potential Significance of Our Research?
PART FOUR: IMPLICATIONS, EVALUATIONS AND DISSEMINATION
Case Studies
How Do We Show the Implications of Our Research?
Evaluating the Account of Our Research
How Do We Evaluate the Evidence-Based Account of Our Learning?
PART FIVE: TESTING OUR CLAIMS TO EDUCATIONAL KNOWLEDGE
Into New Research
How Do We Modify Our Concerns, Ideas and Practices in the Light of Our Evaluations?

最近チェックした商品