教育哲学におけるポスト基礎付け主義のテーマ:J.D.マーシャル記念論文集<br>Postfoundationalist Themes in Philosophy of Education : Feistcrift for James D. Marshall

個数:

教育哲学におけるポスト基礎付け主義のテーマ:J.D.マーシャル記念論文集
Postfoundationalist Themes in Philosophy of Education : Feistcrift for James D. Marshall

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781405145367
  • DDC分類 370

Full Description

This collection of essays focuses on the work of James D. Marshall, who has been active in the philosophy of education for three decades.



Deals with Marshall's long-standing criticism of the public education system in New Zealand

Discusses his work considering the relevance of Wittgenstein and Foucault for philosophy of education.

Features tributes to Marshall in the form of interviews and testimonials.

Contains remarks from Marshall himself in response to the commentaries of his colleagues.

Contents

Introduction: Michael A. Peters and Paul Smeyers. 1. Jim Marshall: Foucault and disciplining the self: Tina Besley.

2. Autonomy, Agency and Education: He tangata, he tangata, he tangata: Nesta Devine and Ruth Irwin.

3. The Paradox of the Excluded Child: Bruce Haynes.

4. Emergencies and Emergent Selves: Felicity Haynes.

5. Education as Liberation: The politics and techniques of lifelong learning: Bert Lambeir.

6. Testing Resistance: Busno-cratic power, standardized tests, and care of the self: Cris Mayo.

7. Foucault, Educational Research and the Issue of Autonomy: Mark Olssen.

8. Marshalling the Self: James D. Marshall as Educational Philosopher: Michael A. Peters.

9. Marshall—Making Wittgenstein Smile: Robert K. Shaw.

10. The Labouring Sleepwalker: Evocation and expression as modes of qualitative educational research: Paul Smeyers.

11. 'What it Makes Sense to Say': Wittgenstein, rule-following and the nature of education: Nicholas C. Burbules and Richard Smith.

12. Lightning and Frenzy: Music education, adolescence, and the anxiety of influence: Paul Standish.

13. Break with Tradition: Marshall's contribution to a Foucauldian philosophy of education: Lynda Stone.

14. Photograph and Curriculum Vitae and Major Works of James D. Marshall.

15. Interview with James Marshall: Paulo Ghiraldelli Jr.

16. James D. Marshall: Philosopher of Education: Michael A. Peters.

17. For Jim: My friend: Kevin Harris.

18. Stone/Marshall Wedding Address: D. C. Phillips.

19. Fragments of Life before Foucault: Colin Lankshear.

20. James D. Marshall Reply.

Notes on Contributors.

Index.

最近チェックした商品