新千年紀の音楽教育<br>Music Education for the New Millennium : Theory and Practice Futures for Music Teaching and Learning

個数:

新千年紀の音楽教育
Music Education for the New Millennium : Theory and Practice Futures for Music Teaching and Learning

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 150 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781405136587
  • DDC分類 780.71

基本説明

Covers themes such as pragmatism, performativity, cultural identity, emotion, autonomy and globalization.

Full Description

This volume challenges readers to think about what music means in contemporary society, and how music education can remain culturally relevant in the new millennium.



A collection of thought-provoking philosophical perspectives on music education.

Explores the changing ways in which music is being produced, disseminated and received.

Considers how current phenomena such as the commoditization of music, the use of new technologies, and access to hybrid music forms, relate to music education.

Covers themes such as pragmatism, performativity, cultural identity, emotion, autonomy and globalization.

Asks how music teaching and learning can remain culturally relevant.

Contents

Notes on Contributos. 1. Introduction: Music Education in Contemporary Culture. (David K. Lines).

2. Music and Music Education: Theory and praxis for 'making a difference'. (Thomas A. Regelski).

3. Music Education in Nihilistic Times. (Wayne Bowman).

4. Music Education and Cultural Identity. (Robert A. Davis).

5. Improvisation and Cultural Work in Music and Music Education. (David K. Lines).

6. Musical Meaning and Social Reproduction: A case for retrieving autonomy. (Lucy Green).

7. Musical Understanding, Musical Works, and Emotional Expression: Implications for education. (David J. Elliott).

8. The Wow Factor? A Comparative Study of the Development of Student Music Teachers' Talents in Scotland and Australia. (Alastair Mcphee, Peter Stollery, Ros Mcmillan).

9. Music Education, Performativity and Aestheticization. (Constantijn Koopman).

10. The Global Musical Subject, Curriculum and Heidegger's Questioning Concerning Technology. (Janet Mansfield).

Index.

最近チェックした商品