Early Modern Tragedy, Gender and Performance, 1984-2000 : The Destined Livery

個数:

Early Modern Tragedy, Gender and Performance, 1984-2000 : The Destined Livery

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 237 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781403994790
  • DDC分類 822.9109

基本説明

This book examines the representation of gender in selected recent performances of early modern tragedy.

Full Description

Using nine recent theatrical and cinematic productions as case studies, it considers the productive contradictions and tensions that occur when contemporary actors perform the gender norms of previous cultures. It will be of interest to theatre practitioners as well as to students of early modern drama, of performance, and of gender studies.

Contents

List of Figures Acknowledgements List of Abbreviations Introduction: The Destined Livery? PART ONE: REALISM AND REINSCRIPTION What We Are, But Not What We May Be: The 'Feminist' Ophelia and the Reproduction of Gender An Actor in the Main of All: Individual and Relational Selves in The Duchess of Malfi The Natural Father and the Imaginary Daughter: Patriarchy as Realism and Representation in Titus PART TWO: PERFORMANCE AND PERFORMATIVITY 'Let Me Forget Myself': What a Queen is Good For in Edward II Death and the Married Maiden: Gender Reproduction as Destruction in The Broken Heart Tricked Like a Bride: A New Traffic in A Woman Killed with Kindness Conclusion: Cultural Drag, or, Hamlet and Ophelia Redux Appendix: Casts, Production Teams, and Opening Dates of Productions Discussed Bibliography Index Index

最近チェックした商品