経営教育への問題ベースのアプローチ<br>A Problem-based Approach for Management Education : Prepating Managers for Action

個数:

経営教育への問題ベースのアプローチ
A Problem-based Approach for Management Education : Prepating Managers for Action

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 334 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781402057557
  • DDC分類 658.407124

基本説明

Describes the use of problem-based learning (PBL) in management education.

Full Description

'A Problem-based Approach for Management Education" describes the use of problem-based learning (PBL) in management education. PBL is an active learning approach first pioneered in medical education, but whose use has grown steadily in a variety of professional fields over the past two decades.

The authors draw upon their experience in using PBL in a broad array of management education programs at the Bachelor, Master, Doctoral and Executive levels, in North America and in Asia. This book is designed to provide both novice and experienced users of PBL with resources for designing and implementing problem-based management education. The book provides the novice with useful theoretical and practical background on how design a PBL curriculum, use PBL in a classroom, and develop PBL materials. At the same time, the book will challenge experienced users of PBL and case teaching to extend their applications through the use of learning technologies and more systematic approaches to assessment and curriculum design.

Contents

TO PART I.- PREPARING 'MANAGERS FOR ACTION'.- PROBLEM-BASED LEARNING: A PROMISING APPROACH TO MANAGEMENT EDUCATION.- DEVELOPING PROBLEM-BASED LEARNING MATERIALS.- IMPLEMENTING PROBLEM-BASED LEARNING IN THE CLASSROOM.- INTEGRATING TECHNOLOGY AND PROBLEM-BASED LEARNING.- STUDENT ASSESSMENT IN A PBL ENVIRONMENT.- PROBLEM-BASED LEARNING AS A CURRICULUM APPROACH.- IMPLEMENTING PROBLEM-BASED LEARNING IN HIGHER EDUCATION PROGRAMS.- TO PART II.- LEADING ORGANIZATIONAL CHANGE.- DATA TO INTELLIGENCE.- NEW PRODUCT POSITIONING.- RETAIL TO e-TAIL.- REORGANIZING FOR COMPETITIVENESS.- EMPLOYEE SELECTION.- A PROBLEM AT ORGANIZATION X.

最近チェックした商品