The Postmodern Slasher Film

個数:

The Postmodern Slasher Film

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781399537094
  • DDC分類 791.436164

Full Description

Scream reputedly transformed the slasher subgenre in 1996, heralding a new subgeneric form: the postmodern slasher. Despite being a distinctive, influential phase in the subgenre's development, it has been widely assumed that postmodern slasher films are distinguished from their predecessors because they employ intertextuality, metafictional self-reflexivity, pastiche and deconstruction.

The Postmodern Slasher Film challenges those assumptions by demonstrating that those same traits have been present in the slasher subgenre since its 1980s boom-period. This book instead argues that postmodern slasher films are more pertinently distinguished by their tone, which is characterised by self-consciousness, duplicity, cynicism and fatalism.

Contents

List of Figures

Acknowledgements

Introduction

1. The 'Postmodern' Slasher Film

2. Intertextuality and Metafiction in the Postmodern Slasher Film

3. Tracing Intertextuality and Metafiction Back to the Boom-Period

4. Parody and the Slasher Subgenre

5. Deconstruction, Ontological Doubt and Authorial Control

6. Irony, Duplicity and Superiority

7. Epistemic Doubt in the Postmodern Slasher Whodunit

8. Callousness, Insularity, Presentism and Fatalism

Conclusion: Legacies of the Postmodern Slasher Film

References

Filmography

Index

最近チェックした商品