ReFocus: the Films of Larisa Shepitko (Refocus: the International Directors Series)

個数:

ReFocus: the Films of Larisa Shepitko (Refocus: the International Directors Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 291 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781399524032
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

Despite the brief span of her directorial career, lasting from 1963 to 1979, the Soviet Ukrainian director Larisa Shepitko produced a remarkable body of work, one that received an expansive national and international attention and led her to winning the Golden Bear Awards at the Berlin International Film Festival in 1977. Refocus: The Cinema of Larisa Shepitko is the first volume in English to offer a comprehensive, methodologically diverse analysis of Shepitko's oeuvre, demonstrating the ongoing significance of her work for filmmakers and scholars alike. The book not only considers the emergence of Shepitko's cinema within Soviet political and cultural history but examines its continued relevance for thinking about such pressing contemporary issues as war and trauma, history, memory and subjectivity, and ecology and the environment.

Contents

Introduction - Lida Oukaderova

Part One. Late Socialism: Cinema, Ideology Subjectivity

Chapter 1. Larisa Shepitko at VGIK and in Soviet and Post-Soviet Archives and Press - Nina Sputnitskaya

Chapter 2. Larisa Shepitko, Aleksei German, and the Trials and Tribulations of Post-Thaw Soviet Filmmaking - Tim Harte

Part Two. Intermediality: From Word to Image

Chaptee 3. Ghosts of the Present Past: The Wings (1966), From the Script by Natalia Riazantseva and Valentin Ezhov to the Film by Larisa Shepitko - Eugénie Zvonkine

Chapter 4. The Ordeal and the Ascent - Karla Oeler

Part Three. The Materiality of Moving Images

Chapter 5. The Revolutionary Past as Environment: Rain, Dust, and Faces in The Homeland of Electricity - Viktoria Paranyuk

Chapter 6. The Senselessness of the Heroic Act and the Experience of War in The Ascent - Elizabeth A. Papazian

Part Four. Time, Memory, Temporality

Chapter 7. White on White and The Black Square: Shepitko's The Ascent, Stan Brakhage, and Cinematic Abstraction - Anne Eakin Moss

Chapter 8. Liquid Time: The Homeland of Electricity as Unprocessed Trauma - Lilya Kaganovsky

Part Five. Landscape and Environment

Chapter 9. Methods of Conquest: Larisa Shepitko's Heat, Soviet Russian Colonialism, and the Representation of Virgin Lands Campaign in Soviet Cinema of the 1950s-60s - Zdenko Mandusic

Chapter 10. Larisa Shepitko's Ecologies - Lida Oukaderova

Chapter 11. The Shepitko Sky: Larisa Shepitko's Meteorological Cinema of Immersion, Wonder, and Openness - Raymond De Luca

Part Six. Shepitko in Post-Soviet Cinema

Chapter 12. The White, the Black, and the Gray: The Problem of Choice in Larisa Shepitko's The Ascent and Sergei Loznitsa's In the Fog - Sergey Toymentsev

最近チェックした商品