Transnational Crime Cinema

個数:

Transnational Crime Cinema

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781399505680
  • DDC分類 791.43655

Full Description

Framed by approaches in critical transnationalism, this volume examines crime as a cinematic mode moving within, between, and across national cinemas to provide rigorous accounts of the political, economic, and historical processes entangled in the production, circulation, and reception of crime films most frequently treated through the lens of genre. Filmic narratives of crime open a porous space of public discourse in which filmmakers and audiences project and reimagine relations of power. Transnational Crime Cinema studies the production and reception of films from Europe, Africa, East and South Asia, and South America present crime as a discursive site where the terms of the nation and cinema gain new definition. Considered transnationally, crime cinema is a self-reflexive modality through which cinema reflects upon cinema's own discursivity while audiences negotiate ideologies and imaginaries of nation against disruptive transnational economic and political pressures.

Contents

List of Figures Acknowledgements

Introduction - Aleksander Sedzielarz and Sarah Delahousse

Section 1: Transcription

1. Illuminating the Black Film: The Weimar Origins of the Argentine Policial, the Curious Case of 'El Metteur' James Bauer and Crime as Transnational Signifier - Aleksander Sedzielarz

2. Retracing Mafia Locality - David Rodríguez Martínez

3. Funhouse Noir: Escapist Expressionism in Samuel Khachikian's Delirium - Ramin Sadegh Khanjani

Section II: Transgression

Part I: On the Boundaries of Nation and Ideology: Criminal Heroes at the Discursive Limits of Genre, Gender and the Body

4. Crime Without Borders: Marginality and Transnational Power in Jacques Audiard's Un prophète - Julianna Blair Watson

5. Three Crime Films by Jia Zhangke: A Transnational Genealogy of Social and Personal Turmoil - Eren Odabasi

6. Tit for Tat: Avenging Women and Self-Fashioning Femininity in Malayalam Cinema - Rohini Sreekumar and Sony Jalarajan Raj

Part II: Modes of Transgression vis-à-vis State Repression and Violence

7. Communist Noir: The Hunt for Hidden Traitors, Saboteurs, Spies, Revisionists, and Deviationists in Albania's Revolutionary Vigilance Films of the 1970s and 1980s - Jonida Gashi

8. The Short Arm of the Law: The Post-Dictatorship Crime Film as a Barometer for Justice in Contemporary Argentina - Jennifer Alpert

9. The Case of the Spanish Gialli: Crime Fiction and the Openness of Spain in the 1970s - Fernando Gabriel Pagnoni Berns

Section III: Transvaluation

10. Franchising the Female Hero: Translating the New Woman in Victorin Jasset's Protéa (1913), France's First Female Spy Film - Sarah Delahousse

11. Shirkers (2018) Lost and Found?: Tracing Transsensorial Trauma in a True-Crime Road Movie - Jiaying Sim

12. Gated Crimes: Neoliberal Spaces and the Pleasures of Paranoia in Las viudas de los jueves (2009) and Betibú (2014) - Jonathan Risner

13. Ensemble of Experts: Relentless as 'Nigerian Noir' - Connor Ryan

Postscript: Desires for Transit and Mobile Genealogies of Popular Cinema - Aleksander Sedzielarz and Sarah Delahousse

最近チェックした商品