Essex Buses in the 1960s and Early 1970s

個数:

Essex Buses in the 1960s and Early 1970s

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 96 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781398125575
  • DDC分類 388.322094267

Full Description

Essex held great fascination for bus enthusiasts in the 1960s and early 1970s. Eastern National operated right across the county, Daimlers and Leylands acquired from Westcliff-on-Sea Motor Services in 1955 and Guy Arabs taken over with the Moore Bros business in 1963 adding variety to its fleet of Bristol-built buses. North Essex was a hive of independent activity, fleets such as those of Hedingham & District and Osborne's of Tollesbury containing many interesting second-hand buses. Eastern Counties operated from Suffolk into north Essex whilst an eclectic mixture of vehicles provided municipal services at Colchester and at Southend, where services were fully coordinated with Eastern National. London Transport and Green Line services intermixed with Eastern National services in south Essex, where extraordinary independent Super Coaches also ran some bus routes.

Philip Wallis chronicles and illustrates the great variety of operators and buses to be found in Essex in the period before National Bus Company standardisation set in.

最近チェックした商品