メタバースの有意義な利用法<br>Making a Metaverse That Matters : From Snow Crash & Second Life to a Virtual World Worth Fighting for

個数:
電子版価格
¥2,887
  • 電子版あり

メタバースの有意義な利用法
Making a Metaverse That Matters : From Snow Crash & Second Life to a Virtual World Worth Fighting for

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 384 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781394155811

Full Description

An up-close account from the world's first metaverse-embedded reporter

In Making a Metaverse That Matters: From Snow Crash & Second Life to A Virtual World Worth Fighting For, the celebrated author of The Making of Second Life and Game Design Secrets, Wagner James Au, delivers an engrossing exploration of how nascent metaverse platforms have already captured the imagination of millions. Featuring powerful stories and dozens of incisive interviews with insiders including Metaverse creator Neal Stephenson himself, the author uses his unique, grassroots-level perspective as the first reporter embedded in a metaverse platform. Readers will learn about:



How to understand and define the Metaverse and cut through the many myths and misconceptions around it.
A behind-the-scenes account of launching Second Life, the first metaverse platform to achieve mainstream awareness, and what its many controversies teach us.
Where current platforms Meta, Roblox, Fortnite, VRChat, and Lamina1, Neal Stephenson's own metaverse startup, fit in the ecosystem.
How to address the many dangers inherent in the Metaverse before it becomes central to the Internet.

Perfect for XR industry members and indie creatives, Making a Metaverse That Matters is also for tech professionals, virtual world communities, and anyone interested in the future of culture and commerce.

Contents

Preface xiii

Introduction: Five Stories about Five Core Metaverse Concepts xix

Part I Conception 1

Chapter 1 Crash Course—A Simple History of a Complex Idea 3 Creating the Metaverse Immediately after Snow Crash 7 Reclaiming the Metaverse's Definition Taken from Its Source 11

Chapter 2 Second Life and the Mystery of the First Metaverse Platform 23

Chapter 3 How Facebook Became Meta (But Lost the Metaverse on the Way) 77

Part II Realization 101

Chapter 4 Kid Stuff: Minecraft, and the Rise of Roblox 103

Chapter 5 Battle Royale for the Fortnite Metaverse 127

Chapter 6 Neal Stephenson Enters the Metaverse— Lamina1, Blockchain, and the Utopia of Ownership 141

Chapter 7 VRChat and Finding Furry Anime Utopia 161

Part III Promises and Perils 185

Chapter 8 VR, Interoperability, Web3, and Other Metaverse Myths 187

Chapter 9 Sex, Abuse, and the Eternal Content Moderation Challenge 205

Chapter 10 Metaverse Real-World Use Cases—Separating Substance from Hype 225

Chapter 11 Overcoming the Metaverse Age Cliff and the Immersion Funnel 249

Part IV A Metaverse Worth Fighting For 263

Chapter 12 Future Paths 265

Chapter 13 Future Pitfalls—Manipulation, Takedowns, and the Experience Machine 279

Chapter 14 Metaverse Lessons for the Next 30 Years 295

Glossary 319

Appendix A: Rules for Avatar Radicals and Reformers 323

Appendix B: Advice for Metaverse Reporters 329

Acknowledgments 331

About the Author 333

Index 335 

最近チェックした商品