クリエイティブ産業におけるマーケティング(第2版)<br>Marketing in Creative Industries : Value, Experience and Creativity (2ND)

個数:
  • 予約

クリエイティブ産業におけるマーケティング(第2版)
Marketing in Creative Industries : Value, Experience and Creativity (2ND)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 384 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350522602

Full Description

The challenges of delivering value in industries as diverse as music, tourism, visual arts, heritage and cinema are different from those one might encounter in conventional commercial organisations. This textbook addresses the specific challenges of marketing in the creative industries and applies marketing theory to a wide range of international examples.

Marketers in the creative industries create and deliver customer value through the experience of creativity. The creativity of producers in these worlds - artists, curators, athletes, for example - must be transformed into an experience for customers and consumers. The link between creativity, experience and value informs and distinguishes the author's marketing model: a framework that gives students the analytical and decisional tools needed to succeed in careers in arts and cultural marketing.

This vibrant textbook combines an innovative perspective on customer value theory with practical marketing strategies and detailed case studies. The text looks at a range of creative industries, analysing their similarities and recommending a suitable managerial model for effective marketing.

Marketing in Creative Industries is an ideal textbook for undergraduate and postgraduate students taking modules in marketing for a specific creative, cultural or arts context.

Contents

List of Figures
List of Tables
Preface
Acknowledgements
Part I: The Role of Marketing in Creative Industries
1. Creative Industries
2. A Customer-Centric Marketing Model for Creative Industries
Part II: Customer Value Analysis
3. The Consumer Side of the Market: Value, Satisfaction, Experience
4. The Business Side of the Market
5. Methods for Developing Market Knowledge
Part III: Customer Value Creation
6. Identifying Target Markets and Creating Value Propositions
7. Creating Value with the Product, The Brand and The Price
Part IV: Customer Value Delivery
8. Delivering Value to the Customer: Managing a Phygital Environment
9. Managing Customer Value Over Time: Customer Relationship Management
Part V: Organization Studies
10. Integrating Marketing and Creativity
Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品