現代アートとハリウッドにおける偽装<br>Deception in Modern Art and Hollywood

個数:

現代アートとハリウッドにおける偽装
Deception in Modern Art and Hollywood

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350515086
  • DDC分類 001.95

Full Description

Over the last 200 years, a paradoxical fear of deception has grown in the fields of art and popular culture - modes of expression that are traditionally dedicated to creating illusory, artificial worlds. More and more, fiction is expected to reflect what we perceive to be reality and, simultaneously, to indicate to viewers that they are dealing with deceptive strategies. But what if fabrications are not devoid of truth? What if art and popular culture, with all their fakery, can critically and convincingly tackle individual or political predicaments? And what if, as Jacques Lacan put it, truth has the structure of a fiction?

Deception in Modern Art and Hollywood pursues this topic on several levels. It explores the philosophical implications of 'being in the know' and the fear of deception within the theoretical frame of Hegelian dialectics and Lacanian psychoanalysis. Meanwhile, a Marxist theoretical tradition - from Theodor Adorno to Fredric Jameson and Louis Althusser - is used to conceptualize the broader historical, social and political implications of these ideas.

Ranging from the late nineteenth century to the present day, this exciting text takes psychoanalytic and Marxist theory to classic Hollywood themes of appearance, mediation, indirection and deception. It presents a novel understanding of our ongoing, entangled affair with moving images, and the emancipatory messages that they contain.

Contents

Introduction: On Bad Life and Good Fiction
1. Modernism, Postmodernity, or the Fate of Self-Aware Art
2. Comedy, Acting, and Stardom ... And Fear of Falsity
3. Popular Culture and Its Discontents
4. The Trouble with Endings, or, Why TV Series Cannot End
5. Tarantino's Love Letter to Hollywood: Fiction against Ideology

Bibliography
Filmography

最近チェックした商品