Theatre and Race (Theatre and) (2ND)

個数:
  • 予約

Theatre and Race (Theatre and) (2ND)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 104 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350514775
  • DDC分類 792.089

Full Description

Theatre and Race centers on the interrelationship of the words on either side of the ampersand. It offers an accessible overview of how race is performed and how western theatrical practice has wrestled with the topic, question, and "problem" of racial difference over centuries.

This study introduces critical and theoretical concepts to account for how the simple act of being attentive to the seeming "otherness" of another person within the expressive arts, as well as in everyday life, invites an engagement with the social history and lived experience of race.

In addition, it spotlights the long history of race and racial concerns within the theatre: the xenophobic fascination of ancient Greeks and Romans, the anxiety caused by cultural and religious difference during the Elizabethan period, the intense and widespread appeal of blackface minstrelsy alongside the performances of other "faces" in the nineteenth and early twentieth centuries, the controversies related to colorblind casting practices toward the end of the last century, and recent campaigns for and against antiracist and post-race theatre.

This updated and revised edition includes new material by Harvey Young addressing Theatre and Race in 2024 and beyond.

Contents

Series editor's preface

Race as theatre
Racializing the "other" in the classical era
Cultural anxieties in the Elizabethan period
Blackface
Other faces
Colorblind and color-conscious casting
Conclusion: post-race theatre

Further reading
Index
Acknowledgements

最近チェックした商品